To informacja przekazana przez „Rynek Kolejowy”. Według portalu najgorzej sytuacja z realizacją inwestycji wygląda na Łotwie i w Estonii. Litwa radzi sobie znacznie lepiej.

Litwa zakłada zakończenie budowy linii Rail Baltica do końca 2026 roku. – Ogłoszono już zamówienia publiczne na prace kontraktowe od Kowna w kierunku granicy litewsko-łotewskiej, jednym z największych projektów jest most na Wilii. Wykonano w tym celu wszystkie prace przygotowawcze: wykupiono i przygotowano niezbędne grunty, zakończono prace projektowe i zabezpieczono część finansowania – czytamy na stronie „Rynek Kolejowy”.

Zdaniem portalu najwięcej problemów z zadaniem ma Estonia, gdzie występują duże opóźnienia. W tym kraju problemem jest nawet sam projekt trasy – Estoński Sąd Najwyższy miał nakazać unieważnienie pierwotnego planu. W Polsce Rail Baltica powinna być gotowa w 2027 roku. Cały artykuł przeczytasz TUTAJ.

Leave a Reply