Opera na wesoło, czyli koncert sylwestrowy skierowany do miłośników opery i operetki w wykonaniu artystów polskich scen operowych, to propozycja Suwalskiego Ośrodka Kultury na tegoroczny wieczór sylwestrowy. Koncert rozpocznie się o godz. 20.00.

Publiczność powinna przygotować się na spektakl łączący muzykę różnych epok, z udziałem wybitnych polskich artystów operowych i operetkowych. Solistom będzie towarzyszył zespół „Ostinato”. W programie niezapomniane przeboje operowe, musicalowe i operetkowe w porywającym wykonaniu oraz pięknych kostiumach. Wieczór zakończy wspólny toast za pomyślność w Nowym Roku.

W pierwszej części wieczoru przeniesiemy się do krainy klasyki i usłyszymy między innymi kuplety torreadora z „Carmen” G. Bizeta, „La Donna e Mobile” z „Rigoletta” czy najbardziej znany muzyczny toast „Libiamo” z „Traviaty” G. Verdiego oraz „Gdybym był bogaczem” ze „Skrzypka na dachu”. Po przerwie zabrzmią klasyczne przeboje aranżowane rozrywkowo i z dużym przymrużeniem oka. To powiązanie opery ze współczesną piosenką trafi zarówno miłośników opery i musicalu, jak i fanów popu czy rocka.

Wystąpią: Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran), Natalia Winnik (mezzosopran), Andrzej Wiśniewski (tenor) i Robert Dymowski (bas-baryton). Wieczór poprowadzi Andrzej Krusiewicz, wybitny spiker i lektor znany m. in. z anten Polskiego Radia.

O artystach:

Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran)

W roku 2004 ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w klasie śpiewu prof. Jadwigi Rappe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych. Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów wokalnych, wcielając się w rolę Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. Od tego czasu regularnie występuje w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą. Artystka śpiewa repertuar z różnych epok, od baroku do współczesności. Bierze udział w koncertach kameralnych i symfonicznych. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Łukasz Borowicz, Gabriel Chmura, Sławomir Chrzanowski, Agnieszka Duczmal, Daniel Huppert, Shlomo Mintz, Marek Moś, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Tadeusz Wicherek. Występowała na wielu międzynarodowych festiwalach, między innymi: Warszawska Jesień, Muzyka w Katedrze (Kołobrzeg), Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater (Częstochowa), Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej (Wygiełzów-Lipowiec), Letni Festiwal Pieśni i Kompozytorów Polskich (Warszawa), Festiwal Muzyki Dawnej (Zamek Królewski w Warszawie), Festiwal Pasyjny Crucifixus Est… (Warszawa), Festival International de Musique Sion Valais (Szwajcaria), Festival International de musice de chambre en Charente (Francja). Współpracowała z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Polskim w Warszawie. Jest twórcą i koordynatorem wielu projektów kulturalnych, m.in. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej  Muzyczne przestrzenie, spektaklu muzycznego dla dzieci p.t. Pan Lutosławski, Międzynarodowych Kursów Muzycznych odbywających się w Gnieźnie i w Zakopanem. Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i TVP.

Robert Dymowski (bas-baryton)

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie prof.Feliksa Rudomskiego a później legendarnego tenora Teatru Wielkiego , Michała Szopskiego. Finalista przeglądów i konkursów wokalnych w Kudowie, Krynicy Zdroju i Wrocławiu.  Brał udział w Festiwalu Operowym w Jerozolimie. Wystąpił w IX Symfonii Beethovena podczas Festiwalu Osterfest w Bregenz.  W 1991 roku został solistą Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie zadebiutował partią Banca w Makbecie Verdiego. W jego repertuarze znajdują się główne partie basowe i barytonowe w takich operach, jak: Cyrulik sewilski (Bartolo, Don Basilio) Rossiniego  Salome (Jochanaan) R. Straussa, Don Giovanni (Leporello) Mozarta, Faust (Mefisto) Gounoda, Carmen (Escamillo) Bizeta, Straszny dwór (Maciej, Zbigniew) Moniuszki, Holender tułacz (Daland) Wagnera, Halka (Stolnik) Moniuszki. Współpracował z teatrami operowymi we Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz niemieckim Badisches Stadtstheater w Karlsruhe. Gościł na scenach operowych Belgii, Grecji,Cypru, Hiszpanii, Holandii, Izraela, Japonii, Litwy, Luksemburga, Niemiec, Rosji, Szwajcarii oraz Włoch. Występował z powodzeniem w pozycjach musicalowych i operetkowych. Zaśpiewał partie: Tewjego Mleczarza w Skrzypku na dachu Bocka w głośnej inscenizacji Jerzego Gruzy, Nestora w Kotach Webbera, Barona Zety w Wesołej wdówce Lehára, Ferriego w Księżniczce czardasza Kálmána. Ważne miejsce w jego repertuarze zajmuje muzyka współczesna, a zwłaszcza dzieła Krzysztofa Pendereckiego (Szatan w Raju utraconym). Zaśpiewał główną partię w prapremierze Kolonii karnej Joanny Bruzdowicz. Prowadzi też działalność koncertową, występując w utworach oratoryjno-kantatowych takich kompozytorów, jak: Beethoven, Bach i Moniuszko.

Natalia Winnik (mezzosopran)

Ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. w 2011 r. zdobyła Nagrodę Specjalną w XI. Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim „Aria i Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, a w 2014 roku I. Wyróżnienie. W 2015 roku została laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Muzyka bez granic” w Druskiennikach /Litwa/. zdobywając III nagrodę. W 2017 roku zdobyła III nagrodę w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Busku – Zdroju oraz została finalistką XI Międzynarodowego Konkursu Operowego „Magda Olivero” w Mediolanie /Włochy/. Już w trakcie studiów występowała na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej kreując postać Cherubina w „Weselu Figara” W.A. Mozarta oraz Orfeusza w „Labiryncie Orfeja” Nikolet Burzyńskiej. Współpracowała z dyrygentami takimi jak: Kazimierz Dąbrowski, Tomasz Radziwonowicz, Ignacy Ołów, Marta Kluczyńska, Janusz Przybylski, Marta Kosielska, Krzysztof Jakub Kozakiewicz, Jan Ślęk, Krzesimir Dębski, Michael Kuhn. Obecnie jest solistką Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Koncertuje w kraju oraz za granicą.

Andrzej Wiśniewski (tenor)

Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalno – Aktorskim w klasie śpiewu profesora Kazimierza Pustelaka. Aktualnie jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie oraz solistą Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Współpracował z Teatrem Wielkim w Warszawie przy wystawianiu Salome R. Straussa. Występował wielokrotnie na spektaklach realizowanych przez Akademię Muzyczną. Współpracuje także z: Warszawskim MTM Operetka występując m.in. z Wiesławem Ochmanem w koncertach Polscy Tenorzy Pamięci Jana Kiepury, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Filharmonią Romualda Traugutta w Warszawie. Jako Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Musicalowej i Operetkowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie otrzymał nagrodę Gliwickiego Teatru Muzycznego, Łódzkiego Teatru Muzycznego oraz Miejskiego Klubu im. Jana Kiepury w Sosnowcu. Został także wyróżniony w I Europejskim Konkursie Tenorów im. J. Kiepury w Sosnowcu. Prezentował się publiczności w takich partiach operowych jak m.in.: Alfredo w La Traviata , Cecco w Il mondo della luna Josepha Haydna, Jan Konopny w Buncie Żaków oraz w partiach operetkowych takich jak Edwin w Księżniczce Czardasza E. Kalmana, Jupan w Hrabinie Maricy, Camille de Rosillon w operetce Wesoła Wdówka, Alfred w Zemście Nietoperza Johanna Straussa, Stanisław w Ptaszniku z Tyrolu.

Andrzej Krusiewicz (prowadzenie)

Wybitny spiker i lektor w Polskim Radiu S. A. Współautor audycji o tematyce historycznej oraz programów, dla których inspirację stanowiły sztuki teatralne. Czytał listy dialogowe pod filmy wyświetlane w kinach. Przez wiele lat współpracował z Polskim Związkiem Niewidomych. Lektor książki mówionej. Prowadzi koncerty z muzyką klasyczną, rozrywkową, również po angielsku. Bierze udział jako narrator w uroczystościach patriotycznych, religijnych, środowiskowych, różnych instytucji, o charakterze lokalnym i ogólnopaństwowym. W tym charakterze występował we Włoszech, w Szwecji, Danii, na Ukrainie, Białorusi, w Austrii, na Litwie i Słowacji. Wykładowca z zakresu kultury słowa, poprawności językowej i zachowań mikrofonowych podczas warsztatów dziennikarskich.

W naszym konkursie, trwającym do 22 grudnia do godz. 20.00 można wygrać zaproszenie dla 2 osób na Wieczór Sylwestrowy w Suwalskim Ośrodku Kultury. Aby wziąć udział w losowaniu nagrody, wystarczy wysłać do nas mailem: redakcja@niebywalesuwalki.pl odpowiedź na pytanie: Kiedy rozpowszechniły się bale sylwestrowe, spotkania w operze lub teatrze na przełomie roku? Zaproszenie wygrywa: Dariusz Korsak.

Sylwester 2021. Opera na wesoło – koncert w Suwalskim Ośrodku Kultury

Leave a Reply