Reklama

Według ekspertów wszyscy powinniśmy spać w takiej pozycji

Data:

- Reklama -

Prawdopodobnie nie zastanawiasz się zbytnio nad swoją pozycją podczas snu. Kiedy po długim dniu kładziemy się do łóżka, a nasza głowa trafia na poduszkę, myślimy tylko o tym, żeby wykorzystać te błogie godziny spokojnego, nieprzerwanego odpoczynku.

Materiał partnera.

W rzeczywistości jednak pozycja, w której śpimy, może mieć bardzo realny wpływ na nasze zdrowie. Wpływa na wszystko – od tego, jak dobrze śpimy, po napięcie, jakie utrzymujemy w różnych miejscach naszego ciała, co często prowadzi do bólu stawów i mięśni. Biorąc pod uwagę fakt, że spędzamy około jednej trzeciej naszego życia na odpoczynku lub spaniu, upewnienie się, że śpimy w najbardziej wygodnej pozycji powinno być priorytetem.

Jaka jest więc najlepsza pozycja do spania?

Spanie na plecach jest najbardziej zalecaną pozycją, ponieważ kręgi mogą się naturalnie ułożyć w neutralnej pozycji, bez żadnych zagięć i krzywizn. Spanie na plecach może być zdrowsze dla kręgosłupa, natomiast spanie na prawym boku jest korzystne dla serca. Spanie na brzuchu jest jedyną pozycją, która jest uważana za niezdrową, ponieważ bardzo obciąża kręgosłup.

Jak spać przy bólu kręgosłupa lędźwiowego?

To właśnie prawidłowe ułożenie kręgosłupa, zdaniem ekspertów, może pomóc w zapobieganiu bólom pleców i szyi. Ból pleców i sen mogą tworzyć ciągły cykl – jeśli cierpisz na ból pleców, możesz spać mniej, ponieważ budzi cię ból, a brak snu może również przyczynić się do bólu pleców, ponieważ twoje ciało nie ma wystarczająco dużo czasu na odbudowę tkanek podczas snu. Inne wiadomości na temat zdrowia na meridiasprzedam.plom.pl. Każde ciało jest inne i niektóre pozycje mogą być dla ciebie lepsze ze względu na wzrost, wagę lub wcześniejsze urazy, ale spanie na plecach jest najbardziej zalecaną pozycją dla osób cierpiących na ból pleców. Mówi się też, że spanie na plecach zapobiega zgadze, kwaśnemu refluksowi i zmarszczkom, a także wspomaga odprowadzanie płynów z zatok (co czyni tę pozycję idealną dla osób przeziębionych lub cierpiących na alergie).

Mimo że jest to najbardziej zalecana pozycja do spania, większość z nas nie śpi na plecach – w rzeczywistości tylko 10%. 74% ludzi śpi na boku, a tylko 16% na brzuchu. To dobra wiadomość, bo eksperci zalecają, by unikać tej pozycji ze względu na niekorzystny wpływ na kręgosłup, klatkę piersiową i płuca. Zmusza szyję do obracania się na prawą lub lewą stronę, a taka pozycja może utrudniać przepływ krwi, limfy i płynu rdzeniowego oraz powodować bóle stawów.

Jak spać zdrowo?

Na początku spanie na plecach może wydawać się nienaturalne, więc spróbuj przez kilka nocy robić w tej pozycji coś przyjemnego, na przykład słuchać ulubionej płyty lub podcastu, leżąc wygodnie na plecach. Te ćwiczenia pomogą wyćwiczyć w Twoim umyśle kojarzenie tej pozycji z wygodą.

Używaj podpórek i poduszek. Większość ludzi czuje się dobrze, gdy ma jedną poduszkę pod każdym ramieniem i jedną pod kolanami.

Wytrwałość. Nawet jeśli zasypiasz na plecach, prawdopodobnie obudzisz się w innej pozycji. Kiedy się obudzisz, przewróć się na plecy i spróbuj jeszcze raz. W końcu większość czasu będziesz spędzać, śpiąc na plecach.

1 KOMENTARZ

Leave a Reply

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

%d bloggers like this: