Po pierwszych, wyjątkowych zajęciach są już najmłodsi studenci PWSZ w Suwałkach.  W ostatni weekend na dzieci czekała duża dawka nauki i zabawy.

Dr Ewelina Rutkowska opowiadała dzieciom skąd się biorą pieniądze w bankomacie, czy 5 zł zawsze ma taką samą wartość oraz jak się produkuje banknoty. Dawid Harasim zabrał maluchy w podróż po tajemnicach reklamy. Dzieci dowiedziały się m. in.: jak skutecznie tworzy się spot telewizyjny i jakich sztuczek używają fotografowie produktów reklamowych. Maluchy same też tworzyły plakaty reklamowe, własne nazwy produktów oraz projektowały logo.

Anna Fulara-Weselska pokazała natomiast dzieciom sztukę charakteryzacji rodem z planów filmowych. Każdy mógł odkryć „własną, drugą twarz” i przez chwilę zostać charakteryzatorem.

Przypominamy, że głównym celem Uniwersytetu Dziecięcego działającego przy PWSZ w Suwałkach jest zaszczepianie w maluchach chęci do odkrywania tajemnic świata i zainteresowanie ich każdą dziedziną nauki, sztuki czy sportu. Tegoroczna edycja otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych w ramach projektu „UMOwieni na odkrywanie PWSZ”. Z zajęć korzysta dziewięćdziesięcioro dzieci w wieku od 7 do 9 lat.

Kolejne zajęcia odbędą się 27 października.

Partnerem Uniwersytetu Dziecięcego jest Urząd Miejski w Suwałkach, a patronat medialny nad cyklicznymi spotkaniami objęły: Radio 5, radio5.com.pl, suwalki.info, suwalki24.pl, kuriersuwalski.pl, niebywalesuwalki.pl, Nowiny Suwalskie, Gazeta Współczesna, DwuTygodnik Suwalski oraz TVS24.

Fot. źródło: PWSZ w Suwałkach

Dodaj komentarz