Koszty napraw w serwisach blacharsko-lakierniczych są uzależnione przede wszystkim od rozmiarów i rodzajów szkód. Każdy warsztat posiada swój indywidualny cennik, dlatego przed ostatecznym podjęciem wyboru usługodawcy, warto porównać opłaty za poszczególne usługi dostępne na rynku. W większości serwisów lakiernik lub blacharz poinformuje nas o orientacyjnych kosztach, dzięki czemu po krótkim researchu będziemy w stanie wybrać najatrakcyjniejszą ofertę.

W wielu przypadkach nie da się precyzyjnie określić ostatecznego kosztu naprawy, dlatego warto mieć na uwadze fakt, że podana przez lakiernika wycena jest wstępna i ostatecznie może zostać skorygowana na naszą niekorzyść. Zdarza się tak często w przypadku pojawiającej się korozji. Okazuje się, że mała plamka rdzy to początek zniszczeń w środku konstrukcji auta.

Od czego jest uzależniony koszt naprawy?

Wybierając serwis blacharsko-lakierniczy najlepszym wyborem jest skorzystanie z usług licencjonowanego warsztatu. Naprawą usterek zajmą się wykwalifikowani pracownicy korzystający z najnowocześniejszych urządzeń zgodnych z zaleceniami producenta. Warto dodać, że w przypadku stłuczki możemy skorzystać z pomocy specjalistów ds. obsługi szkód komunikacyjnych, którzy pomogą w dopełnieniu formalności związanych z ubezpieczeniem. Jednak przed pozostawieniem auta w serwisie warto dojść do porozumienia z lakiernikiem i blacharzem, któremu powinniśmy przekazać czy stawiamy na jakość, czy chcemy oszczędzać.

Koszt naprawy pojedynczych elementów najczęściej waha się pomiędzy 100 a 300 złotych. Za polerowanie karoserii zapłacimy zazwyczaj od 300 do 500 złotych. Musimy pamiętać, że ceny usług blacharskich są często uzależnione od konieczności zakupu części wymiennych oraz materiałów pomocniczych. Jakie zatem koszta poniesiemy korzystając z poszczególne usług blacharskich?

Wgniecenie

Często zdarza się, że “parkingowe” wgniecenie blachy można usunąć bez malowania odnawianego elementu. Zlikwidowanie pojedynczego wgniecenia trwa w przybliżeniu godzinę, a jego cena to ok. 150-180 złotych.

Maska

Koszt uszkodzonej maski wynosi od 1100 do 1300 złotych, na plastikowe elementy w komorze silnika musimy przeznaczyć ok. 350 – 500 złotych. Praca lakiernika polegająca na lakierowaniu nowej maski oraz montażu poszczególnych elementów to wydatek od 700 do 1100 złotych. Łączna opłata wynosi ok. 3000 złotych. Koszty są zdecydowanie niższe w przypadku regeneracji starej maski.

Błotnik

Jeśli błotnik jest skorodowany naprawa wystarczy na rok lub kilka miesięcy – później pojawi się korozja. Nowy element kosztuje zazwyczaj poniżej 200 złotych. Rachunek za wykonaną przez lakiernika usługę wynosi najczęściej od 250 do 500 złotych. Za naprawę starego błotnika wydamy ok. 150 złotych więcej.

Próg

Serwisy blacharsko-lakiernicze wykorzystujące nowoczesne technologie podczas napraw nadwozia muszą zainwestować w wyspecjalizowane narzędzia, z których korzysta nie tylko klient. W ich przypadku mniej pracy ma także lakiernik. Koszty związane z wymianą progu zaczynają się od 120 złotych.

Wybierając warsztat, który zajmie się poprawą estetyki naszego auta warto zapoznać się z dostępnym sprzętem. Nie da się ukryć, że to właśnie od wyposażenia serwisów blacharsko-lakierniczych, a przede wszystkim od urządzeń zależy jakość wykonanych prac. Do standardowych elementów zaliczamy: bezpyłową komorę lakierniczą, ramę naprawczą, a także profesjonalne spawarki czy zgrzewarki. Bez względu na rodzaj auta, które oddajemy do warsztatu – służbowe czy prywatne inwestycja w pracę fachowców jest opłacalna dla własnego bezpieczeństwa.

Przekonaj się sam – https://nordauto.hyundai.pl/Serwis_Warszawa/Serwis_Blacharsko_Lakierniczy_Warszawa/

Dodaj komentarz