Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk otrzymał pismo z Ministerstwa Infrastruktury, w którym znalazła się informacja, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podjęła decyzję o budowie kładki dla pieszych w rejonie ulic Majora Hubala i Papierni. To kolejny obiekt inżynieryjny na przebiegu linii Rail Baltica przez Suwałki.
Informacja prasowa.
Przypomnijmy, że już teraz wiadomo, że przez nasze miasto linia kolejowa przebiegać będzie po starym śladzie. Uszczegółowiono też, w jaki sposób będzie przecinała się z istniejącymi drogami (skrzyżowania bezkolizyjne).
– To wpłynie na bezpieczeństwo suwalczan oraz poprawi przepustowość na drogach. Kierowcy nie będą musieli nigdzie czekać aż przejedzie pociąg. Ruch będzie odbywał się płynnie – informuje Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk.
Na południu naszego miasta, gdzie linia kolejowa przecina się z ul. Raczkowską, wybudowany zostanie wiadukt drogowy – samochody pojadą nad torami. Tak samo będzie przy ul. Wojska Polskiego.
Przy ul. Staniszewskiego jest już wybudowany tunel drogowy, który docelowo będzie obsługiwał połączenie samochodowe Utraty z ul. Sejneńską i Staniszewskiego. Na wysokości tej ostatniej ulicy powstanie stacja pasażerska.
Przy ul. Sejneńskiej pociągi pojadą wiaduktem kolejowym nad jezdnią i wjadą na stację główną mieszczącą się na wysokości obecnego dworca. Składy, które pojadą dalej – na Litwę – przy ul. Północnej przejadą również wiaduktem kolejowym.
Wszystkie konstrukcje (w tym kładka dla pieszych łącząca ul. Majora Hubala z Papiernią) powstaną w ramach budowy nadgranicznego odcinka trasy Rail Baltica.
Miasto Suwałki w tym roku planuje zaktualizować dokumentację dla budowy wiaduktu drogowego nad torami wzdłuż drogi, która połączy ul. Północną z Sejneńską, dzięki czemu domknięta zostanie cała trasa wschodnia.