Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk otrzymał pismo z Ministerstwa Infrastruktury, w którym znalazła się informacja, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podjęła decyzję o budowie kładki dla pieszych w rejonie ulic Majora Hubala i Papierni. To kolejny obiekt inżynieryjny na przebiegu linii Rail Baltica przez Suwałki.

Informacja prasowa.

Zdjęcie wykonano dokładnie 30 stycznia 2019 roku

Przypomnijmy, że już teraz wiadomo, że przez nasze miasto linia kolejowa przebiegać będzie po starym śladzie. Uszczegółowiono też, w jaki sposób będzie przecinała się z istniejącymi drogami (skrzyżowania bezkolizyjne).

– To wpłynie na bezpieczeństwo suwalczan oraz poprawi przepustowość na drogach. Kierowcy nie będą musieli nigdzie czekać aż przejedzie pociąg. Ruch będzie odbywał się płynnie – informuje Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk.

Na południu naszego miasta, gdzie linia kolejowa przecina się z ul. Raczkowską, wybudowany zostanie wiadukt drogowy – samochody pojadą nad torami. Tak samo będzie przy ul. Wojska Polskiego.

Przy ul. Staniszewskiego jest już wybudowany tunel drogowy, który docelowo będzie obsługiwał połączenie samochodowe Utraty z ul. Sejneńską i Staniszewskiego. Na wysokości tej ostatniej ulicy powstanie stacja pasażerska.

Przy ul. Sejneńskiej pociągi pojadą wiaduktem kolejowym nad jezdnią i wjadą na stację główną mieszczącą się na wysokości obecnego dworca. Składy, które pojadą dalej – na Litwę – przy ul. Północnej przejadą również wiaduktem kolejowym.

Wszystkie konstrukcje (w tym kładka dla pieszych łącząca ul. Majora Hubala z Papiernią) powstaną w ramach budowy nadgranicznego odcinka trasy Rail Baltica.

Miasto Suwałki w tym roku planuje zaktualizować dokumentację dla budowy wiaduktu drogowego nad torami wzdłuż drogi, która połączy ul. Północną z Sejneńską, dzięki czemu domknięta zostanie cała trasa wschodnia.

Rail Baltica: W Suwałkach duże zmiany na Papierni

Dodaj komentarz