Suwalscy radni oficjalnie już w grudniu 2020 r. zabrali głos w sprawie planowanego przebiegu trasy Via Carpathia – obecnie przez Ełk, niestety nie po śladzie drogi krajowej S8. We wtorek, 19 stycznia pomysł skomunikowania Suwałk ze stolicą województwa przez Sztabin i Suchowolę poparł poseł PO, Robert Tyszkiewicz, który do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka wystosował interpelację w tej sprawie.

Poseł Robert Tyszkiewicz i Jacek Niedźwiedzki, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Suwałkach wraz z działaczkami Młodych Demokratów zwrócili uwagę na argumenty świadczące za koniecznością lepszego skomunikowania Suwałk i Augustowa z Białymstokiem. Poseł liczy, że minister przychyli się do wznowienie konsultacji społecznych dotyczących zmiany przebiegu trasy Via Carpathia.

– Wchodzimy w decydujący etap budowy dróg ekspresowych – przed nami nowy budżet, nowe przetargi, nowe możliwości. Te decyzje będą skutkowały na dziesięciolecia – jesteśmy w krytycznym momencie i od tych decyzji zależy, w jaki sposób skomunikowana zostanie północno-wschodnia część województwa z dalszą jego częścią – przekonywał w suwalskim biurze poselskim Robert Tyszkiewicz, dodając, że budowa trasy Via Carpathia po śladzie drogi S8 jest najlepszym rozwiązaniem z wielu powodów.

– Proponowana dzisiaj trasa przebiegu jest o ponad 30 km dłuższa i wielokrotnie droższa w budowie – zakłada powstanie estakady nad Doliną Biebrzy, co budzi gorący sprzeciw środowisk ekologicznych. Via Carpathia na S8 to trasa tańsza i znacznie mniej ingerująca w środowisko. Mamy już wydane decyzje środowiskowe na budowę obwodnic Sztabina i Suchowoli – zaznaczył poseł Tyszkiewicz.

O trasie Via Carpathia mówi poseł Robert Tyszkiewicz:

Głos w dyskusji zabrały również studentki, przypominające, że Suwałki są bardzo słabo skomunikowane z miastami uniwersyteckimi.

Pomysł przeplanowania trasy Via Carpathia poparł również radny Jacek Niedźwiedzki, który w grudniu głosował za przyjęciem stanowiska – tak jak wszyscy suwalscy rajcy – w sprawie poparcia budowy Via Carpatia (S-19) po trasie przebiegu DK Nr 8 i połączenia jej z Via Balticą (S-61) w miejscowości Raczki.

Fot. Niebywałe Suwałki

Co dalej z Via Carpathią? Radni przyjęli stanowisko

1 KOMENTARZ

Leave a Reply