W gronie kandydatów ubiegających się o prestiżowy tytuł Podlaskiej Marki – w różnych kategoriach – znalazły się firmy, inwestycje, smakowitości i wydarzenia z Suwałk: Code&Pepper, Laktopol, pierogi wigierskie, mecze siatkówki, Stara Łaźnia, Chopina Park, centrum badawczo-rozwojowe Malow, a nawet instalacja spalania biomasy PEC w Suwałkach (na zdj.).

O tym, do kogo trafią statuetki Podlaskiej Marki, przyznawane aż w dziewięciu kategoriach tematycznych, dowiemy się w maju 2021 roku, podczas uroczystej gali konkursu. Najwięcej zgłoszeń, bo 26, wpłynęło w kategorii Kultura. Najmniej – w kategoriach: Odkrycie – 8 zgłoszeń i Projekt 4.0 – 6 zgłoszeń. Teraz o oficjalnych wynikach konkursu zdecyduje Kapituły Nagrody, która w każdej kategorii wskaże maksymalnie 3 nominowanych.

Wśród zgłoszeń z całego regionu znalazły się zgłoszenia z Suwałk: firma Code&Pepper, zdobywca tytułu Diamentu Forbesa – trzeciej lokaty w ogólnopolskim zestawieniu; spółka Laktopol i jej misja umacniania „ludzkiej strony” biznesu; pierogi wigierskie Teresy Biziewskiej, laureatki m. in. „Nasze kulinarne dziedzictwo – Smaki Regionów”; Centrum Badawczo-Rozwojowe jako wspólne przedsięwzięcie firm z województwa podlaskiego w ramach Przemysłu 4.0 – Malow spółka z o.o.; inwestycja deweloperska Chopina Park, zrealizowana przez Racis Development; farma fotowoltaiczna spółki Malow; projekty rewitalizacji Starej Łaźni nad Czarną Hańczą i remontu budynku Suwalskiego Ośrodka Kultury przy ul. Noniewicza 71; mecze siatkówki Ślepska Malow Suwałki w hali Suwałki Arena; czy wreszcie instalacja spalania biomasy w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Suwałkach.

Przypomnijmy, że konkurs Podlaska Marka organizowany jest od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu ostatnich kilkunastu lat rywalizowało w nim 1150 produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Konsumenci w trakcie dotychczasowych edycji oddali w konkursie ponad 180 tys. głosów.

1 KOMENTARZ

Leave a Reply