Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych regionalnych plebiscytów, organizowany przez Marszałka Województwa Podlaskiego. Nominację do Podlaskiej Marki 2020 otrzymali m. in.: Miejski Klub Sportowy Ślepsk Malow Suwałki, firma Malow, Teresa Biziewska oraz Augustowska Miodosytnia i Holiday Boat Tourist.

W ciągu ostatniej dekady w konkursie rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. W każdej z dziewięciu kategorii kapituła konkursu wskazała po trzech nominowanych.

O tytuł Podlaskiej Marki 2020 powalczy 27 inicjatyw, produktów i wydarzeń regionalnych. Szczegóły finału 17. edycji konkursu przedstawiono podczas konferencji prasowej w czwartek, 4 listopada. W trakcie spotkania marszałek Artur Kosicki otworzył też oficjalnie głosowanie dla internautów w plebiscycie Podlaskiej Marki Konsumentów.

Cook it Raw – przepis na gotowanie, pasję i ideę miejsca Niebywałe Suwałki 27
Na zdj. Teresa Biziewska.

– Po raz pierwszy w historii konkursu spotykamy się dopiero w listopadzie, lecz nauczeni ubiegłorocznym doświadczeniem musimy mieć świadomość, że trwająca wciąż sytuacja pandemiczna wpływa na zmiany i modyfikacje planów – mówił marszałek Kosicki.

Dodał, że pomimo pandemii, zainteresowanie konkursem jest cały czas bardzo duże i to m. in. wpłynęło na decyzję o organizacji tegorocznej edycji, wprawdzie w zmienionym terminie, ale jeszcze w tym roku.

Holiday Boat SunDeck, fot. archiwum Niebywałych Suwałk

Podlaska Marka przyznawana jest najciekawszym inicjatywom, najpiękniejszym miejscom oraz najlepszym produktom, których wspólnym mianownikiem jest obszar ich realizacji – województwo podlaskie. Laureatów wskazują – niezależnie od siebie – Kapituła konkursu, składająca się m. in. z reprezentantów Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata sztuki, kultury, mediów, gospodarki, organizacji pozarządowych (wyłaniająca siedmiu nagrodzonych) oraz konsumenci, wybierający jednego zwycięzcę w głosowaniu internetowym.

Kategorie konkursowe to: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0.

Spośród 177 zgłoszonych kapituła konkursu wskazała najbardziej prestiżowe produkty, wydarzenia i projekty realizowane w ubiegłym roku.

Leave a Reply