Teatr Dramatyczny zaprasza na spektakle, które widzowie będą mogli zobaczyć w grudniu. Na afisz powrócą spektakle: „Mayday”, „Skąpiec”, „Chłopcy”, jak również najnowsze przedstawienie – „Posprzątane”.
#PodNaszymPatronatem
Do końca roku widzowie Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku będą mieli okazję obejrzeć znane i lubiane spektakle. W repertuarze znajdą także najnowsze przedstawienie – „Posprzątane”. Białostocka interpretacja sztuki Sarah Ruhl od listopadowej premiery cieszy się ogromną popularnością. To opowieść o lekarce, która jest tak zaślepiona sukcesem i wysoką samooceną, że nawet nie przyszłoby jej na myśl, iż jej mąż – również lekarz – mógłby znaleźć inną partnerkę. O niewiernym mężu i jego kochance, o gosposi, która zamiast sprzątać woli wymyślać żarty, a także o kobiecie, której spokój i spełnienie w życiu przynosi wyłącznie sprzątanie. Ta historia to emocjonalny rollercoaster, w którym od śmiechu, przechodzimy do smutku i wzruszeń. Przedstawienie będzie można zobaczyć 1, 2 i 3 grudnia o godzinie 19.00 oraz 15, 16, 17 grudnia w Uniwersyteckim Centrum Kultury przy ulicy Ciołkowskiego 1N.
2 i 3 grudnia o godzinie 16.00 widzowie będą mogli wrócić do znanego już domu starców, w którym przed rządami i bezduszną dyscypliną siostry przełożonej buntują się tytułowi „Chłopcy”. Zakazane zabawy, brzdęk przemycanych butelek alkoholu, chęć przeżycia drugiej młodości – to tylko niektóre z historii, które pojawią się w tej opowieści. Teatr Dramatyczny zaprasza na świetną realizację książki Stanisława Grochowiaka, w reżyserii Adama Biernackiego.
Zimowe wieczory umili widzom również zawiła historia taksówkarza bigamisty w farsie „Mayday”. Spektakl już od sześciu lat wywołuje salwy śmiechu wśród publiczności Teatru Dramatycznego. Londyński taksówkarz Smith prowadzi podwójne życie. Dwa domy, dwie kobiety to dla niego codzienność. Od wielu lat harmonogram pracy pozwala mu na utrzymywanie tajemnicy. Kłopoty zaczynają się, gdy Smith zostaje napadnięty i trafia do szpitala, a żony niebezpiecznie zbliżają się do odkrycia prawdy.
Teatr zaprasza także na sztukę „Pani Pylińska i sekret Chopina” w reżyserii Adama Opatowicza. To urocza historia młodego Erica, który uczy się gry na fortepianie pod okiem Pani Pylińskiej, polskiej emigrantki. Jej metody nauki, choć z pozoru dziwaczne, pomagają zrozumieć, że w życiu liczą się właśnie małe rzeczy i ulotne momenty. Spektakl będzie można zobaczyć 9 grudnia o godzinie 19.00 i 10 grudnia o godzinie 16.00 w Uniwersyteckim Centrum Kultury (ul. Ciołkowskiego 1N, Białystok).
W repertuarze Teatru nie zabraknie również tytułów dla dzieci i młodzieży szkolnej. W klasycznej komedii Moliera „Skąpiec” w reżyserii Tomasza Mana, Harpagon aranżuje małżeństwa swoich dzieci tak, aby przyniosły mu korzyść finansową. Jednak jego dzieci oddały już swoje serca i nie zamierzają podążać za życzeniami ojca. Pieniądze od zawsze wzbudzały wiele emocji, ale czy są ważniejsze od miłości, od szczęścia własnych dzieci? Przekonają się o tym ci, którzy wybiorą się do Kina Ton: 13, 14, 15, 16 oraz 17 grudnia.
Najmłodszych widzów instytucja zaprasza na przedstawienie „Koziołek Matołek, Węgierka i Olek”. Sztuka adresowana jest przede wszystkim do uczniów przedszkoli i szkół podstawowych. Przygody sławnego kozła rozwijają wyobraźnię, zapewniają dużą dawkę śmiechu, a przy tym edukują najmłodszych, czym jest teatr.
Przywitanie nowego roku 2024 w dobrym humorze i doborowym towarzystwie, zapewni widzom komedia grana w ostatni weekend grudnia. „Dekameron” Giovanniego Boccaccia to dziesięć historii opowiadanych przez mieszkańców Florencji, uciekających za miasto przed zarazą. Ze zbioru reżyser Igor Gorzkowski wybrał te opowieści, których głównym tematem jest pragnienie, zdrada oraz miłość we wszelakich odsłonach. Boccaccio skupia się głównie na postaciach kobiecych, opowiada o ludzkich słabościach, zmysłowości, a dialogi zabarwione są humorem i erotyką.
Bilety na wszystkie przedstawienia można kupić w kasie Teatru Dramatycznego przy ul. Suraskiej 1, jak również na stronie internetowej https://dramatyczny.pl/repertuar/.