Plebiscyt Podlaska Marka Konsumentów, od lat towarzyszący Nagrodzie Podlaska Marka, dobiegł końca. Głosowanie zakończyło się w piątek, 24 marca o godz. 12.00. Najwięcej głosów (3214) otrzymała Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa „Bajka” z Suwałk.
Na zdj. głównym: Urszula Duda, dyrektor NTSP „Bajka” w Suwałkach (© 2020 Wojciech Otłowski)
W konkursie głównym nagrody przyznaje kapituła, zaś tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów przyznawany jest w głosowaniu SMS-owym. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej głosów internautów. W tym roku do plebiscytu zostały zakwalifikowane dwa podmioty z Suwałk – szkoła „Bajka” i wystawa o Marii Konopnickiej, otwarta w 2022 roku w muzeum imienia poetki znajdującym się w naszym mieście.
W głosowaniu oddano w sumie 12229 głosów, w tym 3214 na „Bajkę”. Kolejne miejsca zajęły: Działalność Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży – 2905 głosów; Restauracja Ziemia Brańska Gospoda w Brańsku – 1471 głosów oraz wspomniana wyżej „Pieśń o domu” – wystawa w Muzeum im. Marii Konopnickiej w Suwałkach – 554 głosy.
We wcześniejszych latach w gronie laureatów Podlaskiej Marki Konsumentów znalazły się m.in. Ludowy Zespół Pieśni i Tańca „Skowronki” z Brańska, Białostocki Klub Kibiców Niepełnosprawnych, Księgarnia internetowa TaniaKsiążka.pl czy Zespół Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna”.