W tę środę, 17 kwietnia rozpoczęło się głosowanie na 28 nominowanych w dziesięciu kategoriach Podlaskiej Marki Konsumentów. Wśród nich znajdują się produkty, wydarzenia, inwestycje i wiele innych inicjatyw, które wyróżniają się swoją wartością dla regionu.
Do 20. edycji konkursu zgłoszono aż 165 kandydatur. Kapituła konkursu, złożona z ekspertów o różnorodnych kompetencjach, dokonała trudnego wyboru, nominując po trzech kandydatów w każdej z dziewięciu kategorii tematycznych oraz jednego w kategorii Projekt 4.0.
Do 24 kwietnia do godziny 12, internauci mogą głosować na nominowanych. Głosowanie odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną poprzez stronę internetową konkursu. Zwycięzca, który zdobędzie najwięcej głosów, otrzyma nie tylko prestiżowy tytuł, ale także nagrodę pieniężną w wysokości 10 tysięcy złotych oraz prawo do używania logo konkursu wraz z hasłem Podlaska Marka Konsumentów.
Oprócz laureata wybranego przez internautów, w każdej z dziesięciu kategorii kapituła konkursu wyłoni zwycięzców. Tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki przyzna zarząd województwa, a Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego – marszałek.
Odlotowe Suwałki Air Show to jedna z propozycji, która walczy o Podlaską Markę Konsumentów. Pokazy lotnicze, koncerty gwiazd oraz liczne atrakcje sprawiły, że wydarzenie przyciąga rzesze mieszkańców i turystów. W tej chwili wydarzenie znajduje się na 8. pozycji. Liderką głosowania jest pisarka Anna Rybakiewicz.