Podczas Gali Noworocznej będzie można usłyszeć najsłynniejsze arie oraz pieśni z operetek i musicali takich jak: „Księżniczka Czardasza” I. Kalmana, „Kraina Uśmiechu”, „Giuditta” F. Lehara czy „My fair Lady” F. Loewe w wykonaniu solistów: Moniki Gruszczyńskiej (sopran) i Rafała Żurka (tenor) – na zdj. głównym z towarzyszeniem Suwalskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Cezarego Gójskiego.
Koncert odbędzie się 14 stycznia o godz. 19.00 w Suwalskim Ośrodku Kultury.
W naszym konkursie można wygrać zaproszenie dla 2 osób na ten koncert. Aby wziąć udział w losowaniu, wystarczy do 12 stycznia do godz. 16.00 wysłać do nas mailem: redakcja@niebywalesuwalki.pl odpowiedź na pytanie: Jakie tytuły noszą płyty nagrane z udziałem Moniki Gruszczyńskiej? Zaproszenie wygrywa: Cecylia Jurkowska.
W programie Gali Noworocznej: Frederick Loewe „Przetańczyć całą noc” z musicalu „My fair Lady”, Franz Lehar „Czardasz Ilony” z operetki „Cygańska miłość”, Franz Lehar Aria „Kto me usta całuje, ten śni” z operetki „Giuditta”, Andrew Lloyd Webber „Memory” z musicalu „Cats” Eduardo Di Capua „O sole mio” („Moje słońce”) Pieśń neapolitańska, Johann Strauss (Syn) „Wielka sława to żart” z operetki „Baron cygański”, Robert Stoltz „Brunetki, blondynki”, Franz Lehar „Twoim jest serce me” z operetki „Kraina Uśmiechu”, Franz Lehar „Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki „Wesoła wdówka”, Imre Kalman „W rytm walczyka” z operetki „Księżniczka Czardasza”, Giuseppe Verdi „Libiamo” z opery „La Traviatta”, Francesco Sartori „Time to say goodbye”, Aram Chaczaturian Walc z suity „Maskarada”, Johann Strauss (Ojciec) „Radetzky – Marsch” Eduard Strauss – Bahn – frei polka, Op. 45, Johann Strauss (Syn) „Tritsch Tratsch – polka”.
Rafał Żurek. Tenor. Urodzony w 1994 roku w Warszawie. Ukończył ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale wokalno-aktorskim w klasie profesora Jerzego Knetiga oraz studia na tym samym wydziale na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie również w klasie profesora Knetiga (2020). Warsztat doskonalił na kursach wokalnych prowadzonych przez profesorów: Izabelę Kłosińską, maestro Sergeia Leiferkusa, Ryszarda Karczykowskiego oraz Jerzego Mechlińskiego. W 2018 roku debiutował partią Plutona w Orfeuszu w Piekle J. Offenbacha w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje z teatrami Polskiej Opery Królewskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz Opery Bałtyckiej. Kreował partie: tytułowego Syna marnotrawnego w L’enfant prodigue C. Debussy’ego, Male Chorusa w Gwałcie na Lukrecji, Quinta w The Turn of the Screw oraz Mayora w Albercie Herringu B. Brittena, Dzidziego w operze Hrabina S. Moniuszki, Grimoaldo w Rodelindzie J.F. Haendla, Don Anchise w La finta Giardiniera oraz Zbrojnego w Czarodziejskim Flecie W.A. Mozarta, Grabca w Goplanie W. Żeleńskiego. Ponadto jako student wykonał partie Jenika w operze Sprzedana Narzeczona B.Smetany w oraz Triqueta w Eugeniuszu Onieginie P.Czajkowskiego. Do dzieł koncertowych które wykonywał można zaliczyć prawykonanie Requiem Giocoso T.Opałki oraz partie tenorowe w Mszy Nelsońskiej J.Haydna, Magnificat J.S.Bacha, Petite Messe Solenelle G.Rossiniego, Sonetach Krymskich S. Moniuszki, oraz Daniel Variations S. Reicha. Współpracował z dyrygentami takimi jak: J.Przybylski, J.M.Florêncio, M.Wolińska, M.Klauza, M.Kluczyńska, L.Krych, D.Runtz, J. Wołosiuk, K.Garstka, W.Kunc, W.Kłosiewicz. Grał w spektaklach: K.Jandy, M.Sartovej, K.Sofulak, J.Stokalskiej, K.Siwińskiej, R.Wiczy-Pokojskiego, R.Skolmowskiego, A.Klimczaka, J.Kiliana.
https://www.youtube.com/watch?v=NI9EZd8uaSs
Monika Gruszczyńska. Rodowita wrocławianka. We Wrocławiu rozpoczęła swoją edukację muzyczną w Podstawowej Szkole Muzycznej, później w Liceum Muzycznym w klasie fortepianu i organów. W 2000 r. ukończyła 6 – letnie studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej we Wrocławiu z wynikiem bardzo dobrym (specjalność: wokalno-aktorska i pedagogika wokalna). Już podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności na licznych wokalnych kursach mistrzowskich. Nadal jako studentka brała udział w wykonaniach dzieł oratoryjno-kantatowych. Sopranistka jest finalistką Ogólnopolskiego Konkursu Muzycznego im. Karola Kurpińskiego. W swojej karierze artystycznej wystąpiła na wielu znanych i renomowanych festiwalach, m.in. Międzynarodowym Festiwalu „Wratislavia Cantans”, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej i Festiwalu Operetkowym w Ciechocinku. Będąc studentką, w maju 1999 r. zadebiutowała na scenie Teatru Muzycznego Operetki Wrocławskiej, śpiewając w spektaklu Emmericha Kalmana „Księżniczka Czardasza”. Od września 1999 r. została solistką tego Teatru, w którym to kreowała wiele ról w spektaklach tj.: „Skrzypek na dachu”, „Ptasznik z Tyrolu”, „ Zorba”, „Chicago”, „Betleem Polskie”, rewie i inne. Z początkiem 2007 r. podjęła współpracę z Wrocławskim Teatrem Komedia, z którym związana jest obecnie. Artystka prowadzi aktywną działalność koncertową. Występuje gościnnie z recitalami na różnych scenach, w różnych miastach. Śpiewała z wybitnościami muzyki operowej i rozrywkowej. Współpracuje z wieloma dyrygentami a także orkiestrami filharmonii polskich. Brała udział w nagraniu trzech płyt CD z orkiestrami w repertuarze arii operetkowych, piosenek dawnych lat i ostatnio polskich kolęd . Monika Gruszczyńska zapraszana jest także do nagrań popularnych programów Telewizji Polskiej. Ma na swoim koncie koncerty w Niemczech, Austrii, Belgii, Anglii, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Słowacji i Watykanie. Zagrała w serialu „ Pierwsza miłość”. Solistka prowadzi również zajęcia z emisji głosu na Politechnice Wrocławskiej, prowadziła na Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Jest też nauczycielką śpiewu w Szkole Muzycznej w Trzebnicy.
Cezary Gójski. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 7 lat w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Warszawie w klasie prof. Józefa Laskowskiego. Naukę kontynuował w Państwowej Szkole Muzycznej Stopnia Podstawowego i Licealnego im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Marka Zebury oraz Pawła Rybkowskiego. Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. F. Chopina, filia w Białymstoku w klasie wykł. Dariusza Garbacza. Podczas studiów czynnie uczestniczył w licznych seminariach, kursach, warsztatach i konsultacjach prowadzonych m. in. przez N. Meyerscough, M. Rezler, T. Tomaszewskiego, K. Podejko, K. Olechowskiego, J. Staniendę. Jeszcze w czasie studiów nawiązał stałą współpracę z orkiestrą Sinfonia Viva, w której pracuje na stanowisku koncertmistrza. W 2004 rozpoczął pracę w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Pracował tam do roku 2009, gdzie przez ostatnie 2 lata pełnił funkcję I skrzypka – I głos. W 2012 roku objął stanowisko koncertmistrza w Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Oprócz gry w orkiestrach i zespołach kameralnych realizuje się również jako solista. Do ważniejszych występów zalicza się wykonanie Koncertu skrzypcowego fis-moll op.14 Henryka Wieniawskiego z towarzyszeniem orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej, Koncertu d-moll na dwoje skrzypiec J.S. Bacha BWV 1043 z orkiestrą Sinfonia Viva, Koncertu G-dur Józefa Haydna z muzykami Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, a także Koncertu na skrzypce solo i orkiestrę smyczkową Romualda Twardowskiego podczas koncertu wieńczącego Warsztaty Orkiestrowe Ars Musica w Suwałkach w 2013 roku. Jako solista współpracował z takimi dyrygentami jak: Marek Pijarowski, Michał Klauza, Tomasz Radziwonowicz, Jan Miłosz Zarzycki czy Łukasz Borowicz. Od roku 2007 pracuje jako nauczyciel skrzypiec oraz dyrygent w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Suwałkach, gdzie z pasją przekazuje wiedzę muzyczną młodszym pokoleniom. W 2020 roku ukończył studia dyrygenckie w klasie prof. Marka Pijarowskiego na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Swoje umiejętności doskonali biorąc czynny udział w warsztatach i kursach mistrzowskich pod czujnym okiem znakomitych profesorów i pedagogów.