Reklama

Suwałki w nowych barwach

Data:

- Reklama -

Jeśli nie podobał się Państwu Miś Uśmich, jesteśmy ciekawi reakcji na nową propozycję. Od środy, 21 lutego w mieście funkcjonuje nowy system identyfikacji wizualnej, zliftingowany za ponad 48 tys. zł przez firmę Rio Creativo ze Słupska.

– W marcu 2023 roku radni przyjęli nową strategię promocji miasta – przypomniał podczas konferencji prasowej prezydent Czesław Renkiewicz, dodając, że jedną z sugestii tam zawartych było „odświeżenie” systemu identyfikacji wizualnej Suwałk. Chodziło o dostosowanie się do potrzeb XXI wieku i przyciągnięcie uwagi mieszkańców oraz potencjalnych turystów.

Na zdj. Czesław Renkiewicz i Kamil Klimek.

Kamil Klimek, przewodniczący zespołu odpowiedzialnego za opracowanie strategii promocji, podkreślił, że prace nad tym projektem trwały ponad 2 lata. Grupa ludzi zaangażowanych w projekt, na co dzień zajmujących się marketingiem i promocją w firmach i instytucjach, pracowała pro bono. Założeniem było wykorzystanie lokalnego potencjału.

Nowy system identyfikacji wizualnej Suwałk oparty jest na kolorach niebieskim, żółtym i białym (i innych wariantach nawiązujących do kolorystyki herbu miasta – m.in. czerwieni i zieleni). Misia Uśmicha już w nim nie ma – będzie teraz tylko miejską maskotką i jak wynika z zapowiedzi – misiowa rodzinka może się wkrótce powiększyć. Hasło „Pogodne Suwałki” pozostaje.

Przedstawiciele Rio Creatvio przekonywali, że „ma to służyć wieloletniemu użytkowaniu”. – Zastosowane barwy mają umożliwić różnorodne opcje komunikacji, co jest istotne w przypadku miast o średniej wielkości, takich jak Suwałki. Warto zauważyć, że inspirację do poszerzenia palety barw zaczerpnięto również z kolorystyki herbu miasta, aby zachować pewną ciągłość i spójność w przekazie wizualnym – przekonywała Iza Bojanowska-Guz z Rio Creativo.

Przypomnijmy, że Miś Uśmich pojawił się w Suwałkach 13 lat temu. Zdania na jego temat były podzielone. Niektórym od razu przypadł do gustu, inni uważali, że bezpośrednie skojarzenie z „Polskim Biegunem Zimna” to niezbyt dobra droga do promowania miasta wśród turystów.

Źródło materiałów: UM w Suwałkach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Ratusz podsumowuje konsultacje. System Identyfikacji Wizualnej zainteresował 207 osób

Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące propozycji Systemu Identyfikacji Wizualnej...

Mieszkańcy Suwałk wybiorą nowy System Identyfikacji Wizualnej miasta. Miś zostaje

Konsultacje społeczne dotyczą zmiany Systemu Identyfikacji Wizualnej i potrwają...

Radni bezradni? Widzieli nowe logo, nie zgłosili uwag?

Ponownie skupiamy uwagę na procesach decyzyjnych w Ratuszu. Kontrowersje...