Reklama

Suwałki w nowych barwach

Data:

- Reklama -

Jeśli nie podobał się Państwu Miś Uśmich, jesteśmy ciekawi reakcji na nową propozycję. Od środy, 21 lutego w mieście funkcjonuje nowy system identyfikacji wizualnej, zliftingowany za ponad 48 tys. zł przez firmę Rio Creativo ze Słupska.

– W marcu 2023 roku radni przyjęli nową strategię promocji miasta – przypomniał podczas konferencji prasowej prezydent Czesław Renkiewicz, dodając, że jedną z sugestii tam zawartych było „odświeżenie” systemu identyfikacji wizualnej Suwałk. Chodziło o dostosowanie się do potrzeb XXI wieku i przyciągnięcie uwagi mieszkańców oraz potencjalnych turystów.

Na zdj. Czesław Renkiewicz i Kamil Klimek.

Kamil Klimek, przewodniczący zespołu odpowiedzialnego za opracowanie strategii promocji, podkreślił, że prace nad tym projektem trwały ponad 2 lata. Grupa ludzi zaangażowanych w projekt, na co dzień zajmujących się marketingiem i promocją w firmach i instytucjach, pracowała pro bono. Założeniem było wykorzystanie lokalnego potencjału.

Nowy system identyfikacji wizualnej Suwałk oparty jest na kolorach niebieskim, żółtym i białym (i innych wariantach nawiązujących do kolorystyki herbu miasta – m.in. czerwieni i zieleni). Misia Uśmicha już w nim nie ma – będzie teraz tylko miejską maskotką i jak wynika z zapowiedzi – misiowa rodzinka może się wkrótce powiększyć. Hasło „Pogodne Suwałki” pozostaje.

Przedstawiciele Rio Creatvio przekonywali, że „ma to służyć wieloletniemu użytkowaniu”. – Zastosowane barwy mają umożliwić różnorodne opcje komunikacji, co jest istotne w przypadku miast o średniej wielkości, takich jak Suwałki. Warto zauważyć, że inspirację do poszerzenia palety barw zaczerpnięto również z kolorystyki herbu miasta, aby zachować pewną ciągłość i spójność w przekazie wizualnym – przekonywała Iza Bojanowska-Guz z Rio Creativo.

Przypomnijmy, że Miś Uśmich pojawił się w Suwałkach 13 lat temu. Zdania na jego temat były podzielone. Niektórym od razu przypadł do gustu, inni uważali, że bezpośrednie skojarzenie z „Polskim Biegunem Zimna” to niezbyt dobra droga do promowania miasta wśród turystów.

Źródło materiałów: UM w Suwałkach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Radni bezradni? Widzieli nowe logo, nie zgłosili uwag?

Ponownie skupiamy uwagę na procesach decyzyjnych w Ratuszu. Kontrowersje...

Radni dostali odpowiedź w sprawie zmiany logo w Suwałkach: Krok w tył, by zrobić dwa do przodu?

Ostatnia decyzja o zmianie Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Suwałki...

Temat zmiany logo Suwałk powraca. Miś „orężem” wyborczym (wideo)?

Nowe logo Suwałk wywołało burzę wśród mieszkańców. Prezydent Suwałk...