Jeśli nie podobał się Państwu Miś Uśmich, jesteśmy ciekawi reakcji na nową propozycję. Od środy, 21 lutego w mieście funkcjonuje nowy system identyfikacji wizualnej, zliftingowany za ponad 48 tys. zł przez firmę Rio Creativo ze Słupska.
– W marcu 2023 roku radni przyjęli nową strategię promocji miasta – przypomniał podczas konferencji prasowej prezydent Czesław Renkiewicz, dodając, że jedną z sugestii tam zawartych było „odświeżenie” systemu identyfikacji wizualnej Suwałk. Chodziło o dostosowanie się do potrzeb XXI wieku i przyciągnięcie uwagi mieszkańców oraz potencjalnych turystów.

Kamil Klimek, przewodniczący zespołu odpowiedzialnego za opracowanie strategii promocji, podkreślił, że prace nad tym projektem trwały ponad 2 lata. Grupa ludzi zaangażowanych w projekt, na co dzień zajmujących się marketingiem i promocją w firmach i instytucjach, pracowała pro bono. Założeniem było wykorzystanie lokalnego potencjału.
Nowy system identyfikacji wizualnej Suwałk oparty jest na kolorach niebieskim, żółtym i białym (i innych wariantach nawiązujących do kolorystyki herbu miasta – m.in. czerwieni i zieleni). Misia Uśmicha już w nim nie ma – będzie teraz tylko miejską maskotką i jak wynika z zapowiedzi – misiowa rodzinka może się wkrótce powiększyć. Hasło „Pogodne Suwałki” pozostaje.
Przedstawiciele Rio Creatvio przekonywali, że „ma to służyć wieloletniemu użytkowaniu”. – Zastosowane barwy mają umożliwić różnorodne opcje komunikacji, co jest istotne w przypadku miast o średniej wielkości, takich jak Suwałki. Warto zauważyć, że inspirację do poszerzenia palety barw zaczerpnięto również z kolorystyki herbu miasta, aby zachować pewną ciągłość i spójność w przekazie wizualnym – przekonywała Iza Bojanowska-Guz z Rio Creativo.
Przypomnijmy, że Miś Uśmich pojawił się w Suwałkach 13 lat temu. Zdania na jego temat były podzielone. Niektórym od razu przypadł do gustu, inni uważali, że bezpośrednie skojarzenie z „Polskim Biegunem Zimna” to niezbyt dobra droga do promowania miasta wśród turystów.
Źródło materiałów: UM w Suwałkach