Zakończyła się przeprowadzka urzędników suwalskiego ratusza do budynku przy ul. Noniewicza 71A. Wyremontowany obiekt jest w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Sercem budynku jest sala obsługi interesantów, gdzie niebawem pojawi się system elektronicznego umawiania wizyt. W budynku mieści się 9 Wydziałów oraz biuro Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta. W środę (27 września) odbyła się symboliczna prezentacja filii z udziałem radnych Rady Miejskiej.
Budynek przy ul. Noniewicza 71A stanowi część kompleksu obiektów użyteczności publicznej, usytuowanych w zabytkowym śródmieściu Suwałk, na skrzyżowaniu ulicy Chłodnej i T. Noniewicza. Przez wiele lat w tym miejscu działał hotel i restauracja o nazwie „Suwalszczyzna”.
Po przeprowadzonym remoncie powierzchnia użytkowa wynosi obecnie imponujące 1.607,60 m2, a koszt prac wyniósł 8,2 miliona złotych.
Inwestycja ta przekłada się na zwiększony komfort mieszkańców Suwałk oraz dostęp do usług wydziałów, takich jak: Podatki i Opłaty, Oświata i Wychowanie, Sprawy Społeczne i Zdrowie oraz Kultura i Sport, które teraz są świadczone w nowoczesnych i komfortowych warunkach. W obiekcie znajdują się również Referat Urbanistyki, Wydział Audytu i Kontroli, a także Miejski Rzecznik Praw Konsumenta. Siedzibę ma tu również zastępca Prezydenta Suwałk, a także miejskie archiwum. Do budynku przeniosła się Straż Miejska wraz z centrum monitoringu, które do tej pory znajdowało się w siedzibie Komendy Miejskiej Policji.
W nowym oddziale Urzędu znajdują się udogodnienia, takie jak winda, klimatyzacja, systemy alarmowe i przeciwpożarowe. Zamontowano także elektroniczne lupy oraz urządzenia lektorskie.
W procesie przeprowadzki i adaptacji budynku pomogli osadzeni z suwalskiego Aresztu Śledczego.
Fot. UM w Suwałkach