Specjaliści od marketingu w całej Polsce chwytają się za głowy. W artykułach, jakie pojawiły się po wyrzuceniu pieniędzy w błoto na nowe logo miasta i System Identyfikacji Wizualnej można przeczytać m.in., że ten mistrzowski backbranding powinien zostać wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.

© 2022 Wojciech Otłowski
Branding Monitor: Był to prawdopodobnie najszybszy backbranding wprowadzonej zmiany marki w Polsce, a może i w ogóle na świecie. Z takim tempem zmian i brakiem konsekwencji dawno się nie spotkałem. Bez względu na motywy (społeczne, wyborcze czy jeszcze inne) projekt został stworzony, a pieniądze wydane, więc może warto pokusić się o zapisanie tego wyczynu chociażby w postaci wpisu w Księdze Rekordów Guinnessa? Myślę, że szanse na to są całkiem spore.
Fakty TVN: Mieszkańcy pytają: gdzie są pieniądze. Prezydent miasta szybką zmianę decyzji tłumaczy tak: „widząc, jak silną więź do tej sprawy przykładają mieszkańcy, uznałem, że to Wy, drodzy Suwalczanie, zdecydujecie, jakie będzie nowe logo Suwałk. Jeszcze raz podkreślę, że Miś UśMich zostaje z nami na zawsze, a ja to Państwu gwarantuję, gdyż sam jestem z nim bardzo związany” – przekazał Czesław Renkiewicz.
PRoto.pl: https://www.proto.pl/aktualnosci/miasto-suwalki-z-nowa-identyfikacja-wizualna
Przypomnijmy, że nowe logo wykonała agencja Rio Creativo. Funkcjonowało niecałą dobę i zostało wycofane po licznych głosach krytyki ze strony mieszkańców.
Zdaniem innych wprowadzenie nowego logo było doskonałym fortelem promocyjnym – w kilka chwil o Suwałkach usłyszała cała Polska, a jak wiadomo – czas antenowy – reklamowy do tanich nie należy.
Kontrowersje wokół nowego logo Suwałk: Mieszkańcy przeciwni zmianom, Miś Uśmich powróci
Temat zmiany logo Suwałk powraca. Miś „orężem” wyborczym (wideo)?
Władze Suwałk postanowiły wstrzymać się z wprowadzaniem do obiegu nowego logo miasta
Suwałki mają nowe logo i zmieniają identyfikację wizualną miasta