Kapituła konkursu wyłoniła blisko 30 produktów, przedsięwzięć, firm i instytucji, które powalczą o tytuł Podlaskiej Marki 2022. W tym gronie znalazły się również: „Pieśń o domu” – wystawa w Muzeum im. Marii Konopnickiej w Suwałkach (kategoria „Kultura) oraz Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa ,,Bajka” w Suwałkach: Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów (kategoria „Marka bez barier”).
W piątek, 17 marca wicemarszałek Sebastian Łukaszewicz i Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji urzędu marszałkowskiego, ogłosili listę nominowanych w tegorocznej edycji konkursu. Oficjalnie rozpoczęto także plebiscyt na Podlaską Markę Konsumentów, który towarzyszy konkursowi od lat.
Po weryfikacji poprawności zgłoszeń, w puli pozostało 167 kandydatów. To właśnie spośród nich kapituła wybrała nominowanych do tytułu Podlaskiej Marki 2022 w dziesięciu kategoriach: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0. i Marka bez barier. W dziewięciu kategoriach kapituła wskazała po trzech nominowanych, a w jednej – chodzi o Projekt 4.0 – nominowano dwóch kandydatów.
Zwycięzców poznamy 20 kwietnia podczas gali finałowej w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Wtedy również zostanie ogłoszony Honorowy Ambasador Województwa Podlaskiego i Ambasador Podlaskiej Gospodarki.
Podlaska Marka Konsumentów, czyli głosowanie SMS-owe, towarzyszy Podlaskiej Marce od lat. Głosowanie rozpoczęło się w piątek, 17 marca, i potrwa do 24 marca w południe. Każdy, bez względu na miejsce zamieszkania, będzie mógł wskazać swojego faworyta na stronie podlaskamarka.pl i wysłać sms.
Eksperyment Konopnicka. „Pieśń o domu” – nowa stała wystawa oficjalnie otwarta
Kolejny rekord zbiórki pobity. Boisko przy szkole coraz bliżej