Reklama

Srebrne Wilki 2024 dla Zespołu Szkół nr 4 w Suwałkach

Data:

- Reklama -

W czwartek 23 maja 2024 r. na uroczystej gali X Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, rozdano statuetki nagród dla najlepszych projektów społecznych w Polsce. 3 Srebrne Wilki trafiły do młodzieży z Zespołu Szkół nr 4 w Suwałkach, który zajął 22. miejsce w Polsce oraz 2. miejsce w województwie podlaskim.

Wśród nagrodzonych projektów znalazły się:

Happy Book, realizowany przez Gabrielę Jackiewicz – liderkę projektu, Karolinę Pojawę, Izę Konopko, Zuzannę Sieńkowską oraz Dominikę Podziewską. Uczennice promowały czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży prowadząc warsztaty czytelnicze w szkołach i przedszkolach, organizowały spotkania autorskie, współpracowały z Biblioteką Publiczną im. Marii Konopnickiej w Suwałkach a także odwiedziły suwalski szpital oraz Świetlicę Społecznej Organizacji Przyjaciół Dzieci Przystań z akcją „Książka pod choinkę”.

Spinacz – jesteśmy razem, realizowany przez Edytę Jankowską – lidera projektu, Sylwię Chmielewską, Katarzynę Plewę oraz Dawida Sonuń. Celem projektu było poznanie potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych, zrozumienie ich codziennych problemów i ograniczeń, a także uwrażliwienie uczestników na problematykę niepełnosprawności i kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych. W ramach projektu uczniowie współpracowali z Niepubliczną Terapeutyczną Szkołą Podstawową „Bajka”, Warsztatem Terapii Zajęciowej w Filipowie oraz Szpitalem Wojewódzkim w Suwałkach.
Oba projekty były również nominowane do tytułu Złotego Wilka Zwolnionych z Teorii 2024.

Trzeci Srebrny Wilk trafił do projektu Animals Friend realizowanego przez Maję Żelazko – lidera projektu, Martynę Walendykiewicz, Wiktorię Burzyńską, Anielę Dzienis, Patrycję Sokołowską, Weronikę Jagłowską, Dominikę Sadowską, Ingę Racis, Wiktora Karod oraz Joannę Zawadzką. Uczniowie działali na rzecz zwierząt zarówno tych bezdomnych przebywających w schroniskach, jak również gatunków zagrożonych wyginięciem.
Nauczycielem, którzy wspierał uczniów w rozwoju kompetencji i realizacji nagrodzonych projektów jest Izabela Klahs-Malinowska.

Finalistami olimpiady zostali również uczniowie realizujący projekty społeczne:

Równowaga umysłowa – co zrobić aby nie pękła ci głowa – Klaudia Aleksa – lider zespołu, Zuzanna Kamińska, Sandra Krakowska, Dominika Piekarska, Amelia Wasilewska pod opieką Michaliny Cimochowskiej. Uczennice prowadziły warsztaty uczące jak radzić sobie ze stresem związanym ze szkołą, relacjami międzyludzkimi czy sytuacją w domu.

Wi-Fi OFF – Zuzanna Dąbrowska – lider projektu, Zuzanna Jurkun, Klaudia Ejsmont, Oliwia Bacewicz, Wiktoria Sznejder oraz Kacper Babkowski pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Uczniowie starali się pokazać, że Internet to nie wszystko i że istnieje wiele innych sposobów na ciekawe spędzanie wolnego czasu z dala od elektroniki i Internetu, ale za to w bliskim kręgu realnych przyjaciół.

Ekologicznie brzmi logicznie – Kamila Endzul – lider zespołu, Ania Czereszewska, Kamila Czereszewska pod opieką Edyty Sidor-Bryk. Uczennice przygotowały kampanię edukacyjną mająca na celu kształtowanie postaw proekologicznych wśród dzieci i młodzieży.

W ramach tej Olimpiady uczniowie zdobywają kompetencje przyszłości takie jak: zarządzanie projektami, kreatywność, biegłość w rozwiązywaniu problemów, zdolność przetwarzania dużej ilości informacji czy współpraca przy realizacji własnych projektów społecznych. Uczestnicy Olimpiady nie tylko walczyli o prestiżowy tytuł Srebrnego czy Złotego Wilka wręczany za najlepsze projekty w regionie i kraju, ale przede wszystkim zyskali ogromne doświadczenie w pracy projektowej potwierdzone Międzynarodowymi Certyfikatami Zarządzania: Project Management Principles, Project Management Fundamentals, Project Management Advanced Training, Digital Skills oraz Marketing Management Principles.

Na podstawie wyników olimpiady utworzony został Ogólnopolski Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii 2024. W roku szkolnym 2023/2024 w rankingu znalazło się aż 458 szkół, które wspierają uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości, w tym umiejętności współpracy z innym, a ich uczniowie najlepiej poradzili sobie z zarządzaniem projektem społecznym.

Fot. Zwolnieni z Teorii

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Młodzież rozmawia o przemocy

Projekt Przerwij Milczenie w dzisiejszych czasach, kiedy przemoc w...

Mikołajkowa inicjatywa projektu „Happy Time”

Grupa pełnych pasji i energii dziewcząt z Zespołu Szkół...

Uczniowie z Suwałk laureatami ogólnopolskiego konkursu

Uczniowie Zespołu Szkół nr 4 z klasy III CK:...

Projekt społeczny „Happy Book” promuje czytanie wśród dzieci w Suwałkach

Czytanie odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdego dziecka, kształtując...